سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

گروه ورزشی- محمدجواد پاینده: کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران با انتخاب منصور رشیدی به عنوان مربی دروازه‌بانان ظاهرا تکمیل شده اما همچنان اخبار و شایعات زیادی در خصوص تغییرات احتمالی در کادر فنی تیم ملی شنیده می‌شود.

روز گذشته رئیس فدراسیون فوتبال با حمایت مجدد از افشین قطبی اعلام کرد که این مربی تا پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به کار خودش ادامه خواهد داد و تغییر دیگری هم در کادر فنی تیم ملی ایجاد نمی‌شود. کفاشیان این موضوع را در پاسخ به سئوالی در مورد مذاکره با فاتح تریم اعلام کرد و گفت: «ما هیچ صحبتی با این مربی ترکیه‌ای نداشته‌ایم چون ترجیح می‌دهیم کماکان با قطبی به عنوان سرمربی ادامه همکاری دهیم. ما تا پایان جام ملت‌ها با قطبی قرارداد داریم و با او ادامه می‌دهیم.

حالا شاید در طول این همکاری تصمیمی گرفته شود که تقویتی در کادر فنی صورت گیرد اما فعلا ما تصمیم جدیدی برای تغییر در کادر فنی نداریم. هرچند که اگر قطبی برنامه خاصی داشته باشد در راه دیدارهای تدارکاتی و حتی تقویت کادر فنی کوتاهی نخواهیم کرد.»

انتخاب دستیار ایرانی

افشین قطبی سابقه و خاطره خوبی از همکاری با دستیاران ایرانی حداقل در باشگاه پرسپولیس نداشته است. اختلافات او با مرزبان و استیلی در پرسپولیس اصلی‌ترین بحران باشگاه در طول فصل بود و در نهایت با جدایی هر دو مربی ایرانی به پایان رسید. قطبی فصل بعد هم تنها به همکاری با پیروانی و عابدزاده راضی شد هرچند گفته می‌شد در فصل دوم هم اختلافاتی میان کادرفنی تیم پرسپولیس وجود داشت.

به هر ترتیب تجربه ناموفق همکاری با مربیان ایرانی موجب شد افشین قطبی در بازگشت به فوتبال ایران و همکاری با تیم ملی دستیار ایرانی برای حضور در کادر فنی انتخاب نکند. باز هم مربیان هلندی مورد اعتماد قطبی قرار گرفتند و کادر فنی تیم ملی با حضور دو مربی هلندی فعالیتش را آغاز کرد. کنوب، مربی دروازه‌بانان حاضر به ادامه همکاری نشد و تحت فشار رسانه‌ها مقرر شد بالاخره قطبی یک مربی ایرانی را برای حضور در کادر فنی تیم ملی انتخاب کند.

ابه کنوب مربی دروازه‌بانان تیم ملی و دستیار افشین قطبی به دلیل مشکلات شخصی استعفا داد. گفته می‌شد این مربی نمی‌تواند در ایران کار کند و مجبور است به کشورش بازگردد. کنوب که از سوی قطبی برای همکاری با تیم ملی دعوت شده بود ایران را ترک کرد اما در هلند به کار مربیگری مشغول نشد و به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس رفت. مربی هلندی تیم ملی ایران حالا دستیار فرانک دی‌بوئر سرمربی تیم المپیک قطر است.
به نظر می‌رسد مشکل کنوب حضور در خاورمیانه و دوری از کشورش نبوده و دستیار اسبق قطبی به دلایل دیگری از تیم ملی ایران جدا شده است و منصور رشیدی به عنوان جانشین او با تیم ملی ایران همکاری خواهد کرد.

قطبی در ابتدای هفته جاری رشیدی را به عنوان همکار جدیدش معرفی کرد اما آنچنان که مسئولان فدراسیون پیش از جدایی کنوب وعده داده بودند دستیار ایرانی به کادر فنی اضافه نشد و منصور رشیدی به عنوان مربی دروازه‌بانان تیم ملی مشغول به کار خواهد شد و برخلاف وعده‌های مسئولان فدراسیون هنوز مربی دوم تیم ملی و دستیار اول قطبی انتخاب نشده است. نام گزینه‌های زیادی مطرح شد و بارها مورد تکذیب قرار گرفت اما گفته می‌شد همچنان در این خصوص مذاکراتی جریان دارد. روز گذشته اما علی کفاشیان اعلام کرد فعلا مربی دیگری به کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران اضافه نخواهد شد. رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص اظهار داشت: «فعلا سرمربی تیم ملی روی فرد خاصی نظری ندارد و شخصی را برای حضور در کادر فنی به ما معرفی نکرده است. فعلا بیوتر و منصور رشیدی دستیاران قطبی در تیم ملی هستند.»

بیوتر تا سال 2006 دلال بود

سرمربی تیم ملی همچنان بر نظر خودش در خصوص عدم همکاری با مربیان ایرانی اصرار دارد و انتخاب رشیدی هم به عنوان مربی دروازه‌بانان از روی ناچاری پس از جدایی مربی هلندی صورت گرفته است. البته این اتفاق منجر به توقف فشار رسانه‌ها نخواهد شد که همچنان از حضور یک مربی ایرانی به عنوان دستیار قطبی در تیم ملی استقبال می‌کنند خصوصا با توجه به اخباری که در خصوص ارتباط دستیار فعلی قطبی، بیوتر هلندی با شرکت‌های نقل و انتقال بازیکنان و فعالیت‌های اقتصادی او در این زمینه منتشر شده است.

انتظار نمی‌رفت سرمربی تیم ملی تنها یک مربی ایرانی را برای تمرین دروازه‌بانان انتخاب کند بلکه رسانه‌ها یک مربی با دانش داخلی می‌خواستند تا در کنار قطبی مشاور مناسبی برای هدایت تیم ملی باشد. این در حالی است که رسانه‌ها نسبت به فعالیت‌های غیرفنی دستیار فعلی قطبی هم حساسیت خاصی نشان می‌دهند. روز گذشته باز هم خبرگزاری فارس در مورد بیوتر دستیار هلندی افشین قطبی گزارشی منتشر کرد.

براساس این گزارش یکی از کارکنان شرکت نقل و انتقالات بازیکن گرند استند اعلام کرد: «من بیوتر را می‌شناسم و باید بگویم که از دوستان صمیمی ما محسوب می‌شود.» وی در پاسخ به اینکه بیوتر همچنان به عنوان یک دلال بازیکن مشغول به فعالیت است، گفت: «اینکه من با او ارتباط دارم، دلیل بر همکاری رسمی با او نمی‌شود. به هرحال، اگر شماره تلفن همراه او در ایران را می‌خواهید، می‌توانم آن را همراه ایمیل‌اش به شما تحویل بدهم.» وی در مورد اینکه بیوتر با این شرکت همچنان همکاری دارد، گفت: «او از دوستان ماست و با او ارتباط داریم اما از سال 2006 به بعد، دیگر به عنوان دلال بازیکن فعالیت نکرده است. »

کد خبر 102146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز